Hoppa till huvudinnehåll
Brf Tilia

Kontakta styrelsen om du saknar föreningens gemensamma inloggning.

  • Återställ ditt lösenord

Kontakta styrelsen om du saknar föreningens gemensamma inloggning.

  • Återställ ditt lösenord
  • Hem
  • Nyheter
    • Nyhetsbrev
  • Fastigheterna
    • Brandskyddspolicy
    • EL abonnemang
    • Inglasad balkong
    • Portelefon
    • TV och Bredband
    • Vem ansvara för vad i en bostadsrätt?
    • Viktig information om du ska flytta
  • Felanmälan
    • Felanmälan inom lägenheten
  • Om föreningen
    • Att bo i en bostadsrätt
    • Del av samfällighet
    • Miljöstuga
    • Stadgar
    • Trivselregler
    • Årsredovisning
  • Området
  • Parkering inom föreningen
  1. Hem
  2. Om föreningen
  3. Trivselregler

Trivselregler

Här hittar du föreningens trivselregler

Filer
Trivselregler Brf Tilia 20230411.pdf
Bild

Kontaktinformation

Fastighetsskötare:

SBC
Kontaktas då problem uppstår inom fastigheten, alltså  inne i lägenheten kostnaden för servicen hamnar på lägenhetsinnehavaren. All annan felanmälan utanför lägenheten mailar man till styrelsen brftilia@ownit.nu. 

SBC kundtjänst Tel: 0771 - 722 722 - bemannad alla vardagar 07:00 - 21:00
e-post: kundtjanst@sbc.se

OBS! Om huvudsäkringen går kontakta någon i styrelsen som har fastighetsnyckel. Vi kan slå upp säkringen i el-skåpet gratis. Det blir en onödig kostnad för er om jouren kontaktas för detta.

 

Parkering

Bokning/Uppsägning av p-plats ska ske skriftligen till brftilia@ownit.nu

 

TV/Telefoni/Bredband:

Ownit AB

Tel: 08-525 073 00, e-post: info@ownit.se

Bild
Viktigt

Info till mäklare

Här hittar ni som får i uppdrag att sälja lägenheter i vår förening information.

Vid lägenhetsförsäljningar i Brf Tilia så ska följande saker lämnas kvar i lägenheten:

1.Den gröna pärmen. (Bopärmen)

2.Routern i elskåpet.

3.Boxen + kort + fjärrkontroll

4.Parkeringstillstånd samt Gästparkeringstillstånd.

5.ALLA bruksanvisningar till fasta saker som kyl, frys, spis, mikrovågsugn, tvättmaskin, torktumlare.

6.Nycklar 3 st till bostaden som ska finnas plus alla extra nycklar som har kopierats

     3 st till postfacken

     3 st brickor till entrédörren

7.Samtliga vitvaror (kyl, frys, spis, ugn, micro, fläkt, diskmaskin tvättmaskin, torktumlare) ska vara 100% fungerande.

8. ALLA cyklar, trehjulingar, sparkcyklar, pulkor, kälkar, barnvagnar mm som finns i de allmänna utrymmen behöver tas med

9. Att inte lämna några grovsopor i miljöhuset

Pantsättning / Låneavier ska skickas direkt till:

Brf Tilia, Bromma
SBCID 7612
c/o SBC
Box 5
851 02 Sundsvall

ll mätdata på el/vatten som tillfaller den som säljer ska inte de som köper betala.

Mäklaren behöver se till att inga skulder får finnas vid köpet.

Vid frågor kontakta kundtjänst: 0771 - 722 722

Säljaren ska också säga upp sitt bredbandsabonnemang hos Ownit. 

Tel: 08-525 073 00, e-post: info@ownit.se

Tack!

/Styrelsen Brf Tilia

brftilia@ownit.nu 

Brf Tilia Stadgar 20230613.pdf
Trivselregler Brf Tilia 20230411.pdf
Brandskyddspolicy Brf Tilia den 22 januari 2018.docx
Brf Tilia,Årsredovisning_2023.pdf

Nytt från Bostadsrätterna

Vi är medlem i Bostadsrätterna. Här ser du de två senaste artiklarna från bostadsratterna.se

Vårda ditt egenintresse – tillsammans
Bakom ädla ord om solidaritet och demokrati finns ofta andra incitament för föreningsliv. Kärlek, trygghet och stimulans till exempel. Vi har pratat med Sveriges ledande experter.
Lär dig tyda siffrorna i årsredovisningen
Att läsa årsredovisningen kanske inte låter jätteroligt. Men genom att fokusera på bland annat nyckeltalen kan du få svar på många frågor om hur din förening mår och vad du ska ställa frågor om på...

Gå till Bostadsrätterna

brftilia@ownit.nu