Hoppa till huvudinnehåll
Brf Tilia

Kontakta styrelsen om du saknar föreningens gemensamma inloggning.

  • Återställ ditt lösenord

Kontakta styrelsen om du saknar föreningens gemensamma inloggning.

  • Återställ ditt lösenord
  • Hem
  • Nyheter
    • Nyhetsbrev
  • Fastigheterna
    • Brandskyddspolicy
    • EL abonnemang
    • Inglasad balkong
    • Portelefon
    • TV och Bredband
    • Vem ansvara för vad i en bostadsrätt?
    • Viktig information om du ska flytta
  • Felanmälan
    • Felanmälan inom lägenheten
  • Om föreningen
    • Att bo i en bostadsrätt
    • Del av samfällighet
    • Miljöstuga
    • Stadgar
    • Trivselregler
    • Årsredovisning
  • Området
  • Parkering inom föreningen
  1. Hem
  2. Fastigheterna
  3. Vem ansvara för vad i en bostadsrätt?

Vem ansvara för vad i en bostadsrätt?

Här kan du läsa mer om vad ditt ansvar är. Läs gärna igenom föreningens stadgar.

Filer
Vem ansvarar för vad i bostadsrätten.pdf
Bild

Kontaktinformation

Fastighetsskötare:

SBC
Kontaktas då problem uppstår inom fastigheten, alltså  inne i lägenheten kostnaden för servicen hamnar på lägenhetsinnehavaren. All annan felanmälan utanför lägenheten mailar man till styrelsen brftilia@ownit.nu. 

SBC kundtjänst Tel: 0771 - 722 722 - bemannad alla vardagar 07:00 - 21:00
e-post: kundtjanst@sbc.se

OBS! Om huvudsäkringen går kontakta någon i styrelsen som har fastighetsnyckel. Vi kan slå upp säkringen i el-skåpet gratis. Det blir en onödig kostnad för er om jouren kontaktas för detta.

 

Parkering

Bokning/Uppsägning av p-plats ska ske skriftligen till brftilia@ownit.nu

 

TV/Telefoni/Bredband:

Ownit AB

Tel: 08-525 073 00, e-post: info@ownit.se

Bild
Viktigt

Info till mäklare

Här hittar ni som får i uppdrag att sälja lägenheter i vår förening information.

Vid lägenhetsförsäljningar i Brf Tilia så ska följande saker lämnas kvar i lägenheten:

1.Den gröna pärmen. (Bopärmen)

2.Routern i elskåpet.

3.Boxen + kort + fjärrkontroll

4.Parkeringstillstånd samt Gästparkeringstillstånd.

5.ALLA bruksanvisningar till fasta saker som kyl, frys, spis, mikrovågsugn, tvättmaskin, torktumlare.

6.Nycklar 3 st till bostaden som ska finnas plus alla extra nycklar som har kopierats

     3 st till postfacken

     3 st brickor till entrédörren

7.Samtliga vitvaror (kyl, frys, spis, ugn, micro, fläkt, diskmaskin tvättmaskin, torktumlare) ska vara 100% fungerande.

8. ALLA cyklar, trehjulingar, sparkcyklar, pulkor, kälkar, barnvagnar mm som finns i de allmänna utrymmen behöver tas med

9. Att inte lämna några grovsopor i miljöhuset

Pantsättning / Låneavier ska skickas direkt till:

Brf Tilia, Bromma
SBCID 7612
c/o SBC
Box 5
851 02 Sundsvall

ll mätdata på el/vatten som tillfaller den som säljer ska inte de som köper betala.

Mäklaren behöver se till att inga skulder får finnas vid köpet.

Vid frågor kontakta kundtjänst: 0771 - 722 722

Säljaren ska också säga upp sitt bredbandsabonnemang hos Ownit. 

Tel: 08-525 073 00, e-post: info@ownit.se

Tack!

/Styrelsen Brf Tilia

brftilia@ownit.nu 

Brf Tilia Stadgar 20230613.pdf
Trivselregler Brf Tilia 20230411.pdf
Brandskyddspolicy Brf Tilia den 22 januari 2018.docx
Brf Tilia, Årsredovisning 2024.pdf

Nytt från Bostadsrätterna

Vi är medlem i Bostadsrätterna. Här ser du de två senaste artiklarna från bostadsratterna.se

Experten: Föreningens underhållsansvar enligt PBL gäller även klotter
En bostadsrättsförening i Mellansverige blev förelagd av kommunen att sanera klotter på sin carport. Föreningen, som ansåg saneringen oproportionerligt dyr, överklagade. Nyligen gav dock Mark- och...
Postnord beslutar och föreningar får betala
Postnord tvingar bostadsrättsföreningar att uppföra postanordningar de inte efterfrågar – på egen bekostnad. Alternativet: att hämta posten på ett ställe långt bort eller att inte få den alls. Detta...

Gå till Bostadsrätterna

brftilia@ownit.nu